torsdag 4 december 2008

Utmaning!

Jaha. Har nu blivit utmanad av Viktoria, *S*.

Reglerna för denna utmaning lyder:

*Sätt in dessa regler på din blogg och länka gärna den som utmanat dig.

*Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.

*Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka dem.

*Låt dem få veta att de har blivit utmanade!

1. Har alltid varit kattmänniska. Men en dag envisades min man Kaj med att visa upp en liten sheltie på blocket, gång på gång. Fick ge med mig och följa med att titta på det lilla underverket. Det slutade med att att vi hade valpen med oss hem. Denna lilla underbara sheltie är Terje, som har blivit en riktigt morsgris. Idag har jag 5 shelties och ytterligare några på gång. Jag kan helt enkelt inte leva utan dem.

2. Min största fasa är om det kommer objudna gäster. vill gärna ha lite tid på mig att plocka undan det värsta, innan någon kommer. Är inte så duktig på att städa eller kanske för lite tid.

3. Några dagar efter att jag hade fyllt 45 år, för lite mer än 4 år sedan, fick jag en propp i hjärnan (stroke ). Den förlamade hela min vänstra sida av kroppen. Har kommit rätt så bra tillbaka ( hade tur ), förutom när jag blir trött, ledsen..., då kan jag få lite svårt att styra kroppen. Min mun visar alltid lite sned.

4. På fredagar vill jag gärna koppla av, sitta ner, dricka lite öl eller något annat gott ( med alkohol ) Man kan nästan kalla mig för " fredagsalkolist"!

5. Älskar att gå på loppis och har alltid några stora svarta plastsäckar med mig. Oftast blir det tyger som hamnar där och väldigt ofta blir åtminstone en säck full. På min fritd håller jag med att quilta, lappapplikation mm

6. Är svag för chokladpudding med vispgrädde, ostbågar, kexchoklad och gryträtter med paprika.

7. Stressar lätt upp mig i onödan.

Jag tänker skicka utmaningen vidare till följande personer:

Inga kommentarer: