onsdag 10 juni 2009

GLASBIT I KYCKLINGEN!

Vi skulle äta kycklingwook igår och till vovvarna hade jag kokt upp lite filée extra till som de skulle få som kvällsmat!

Kenny, min yngsta son var hungrig innan vi skulle äta, så jag tyckte att han kinde äta innan oss, för "gubben" kan komma hem ganska sent från jobber emellanåt!
Han är lite försiktig speciellt när han äter kyckling att det inte är rosa, så han satt och petade lite!
Ungefär samtidigt som han svalde ner något vasst, så hittade han denna glasbit i maten!
Jag ringde till Willys i Kristianstad där vi hade köpt kycklingen, pratade med en ansvarig på denna avdelningen och de tyckte att jag skulle ringa det numret som stod på förpackningen istället.
På förpackningen stod det endast ett telefonnummer till Danmark, där detta produserade, så jag ringde tillbaka till willys, som i sin tur ringde tillbaka till mig och gav ett svensk nummer där jag kunde ringa.
I och med att det var kväll, så kunde jag inte nå dem förren nästa dag!
Jag blev lite irreterad av att de inte kunde göra mera, så jag kontaktade Kvällsposten, som skickade fotografen hit ända från Malmö sent på kvällen.
Jag ville så gärna informera andra om detta också, så de skulle passa sig från denna kyckling ifrån danpo!
Det kunde ha gått riktigt illa för någon av oss, även för vovvarna och för andra som jag ville varna!
Läs gärna!
http://www.kvp.se/nyheter/1.1601285/fick-glasbit-i-kycklingen

2 kommentarer:

Britt Inger sa...

Fy sjutton för folk som gör så här... Vilket konstigt "nöje"
Hoppas Kenny inte fick otrevliga följder av det här...
Kram Britt Inger

Sylvia sa...

Jag skulle vilja ha mail-kontakt med Åse med anledning av Sheltieseminariet i augusti 2009.
Mvh
Sylvia Ardenstedt
evros@telia.com

Vill du skicka mig ett mail, så jag kan svara dig, tack!