söndag 15 mars 2009

Jag driver ett Bilsadelmakeri/Tapetserarverkstad och det är jämt och ständigt försäljare som ringer mig.
För några år sedan blev jag pålurad en hemsida från ett företag som heter KickNick!
Jag skrev på papperen och de skickade lite information vad jag skulle samla på mig och skicka in till dem.
Jag var hela tiden osäker på hur och vad jag skulle göra och försökte kontakta dem gång på gång.
Fick aldrig något gensvar och kunde inte gå vidare.
De ringde aldrig upp osv.....
Tiden gick och de försökte få betalt!
Varför skulle jag betala för något som jag aldrig hade fått menade jag, hade ju faktiskt gjort allt för en kontakt med dem.
De sa att vi kunde börja om från början och att de skulle markulera fakturan...sagt och gjort, jag fick fakturan på över 7000 kronor markulerad.
Men i samma veva så fanns inte detta företag längre, utan någon typ utav advokat hade tagit över och fakturorna de ursprungliga fortsatte att komma.
Vi ringde och vi skrev, men de menade på att detta skulle betalas.
Till slut hamnade allt hos tingsrätten och vi blev kallade dit.
Denna typ kunde inte bara inte infinna sig där, utan det sköttes via telefon!?
Vi förlorade, för han menade på att den markulerade fakturan hade vi förfalskad bl.a....
Och hade vi beställt en tjänst så skulle den minsann betalas!!!

Det gick några år, vi försökte att göra en egen hemsida, men är man inte så kunnig på det där, så blev det aldrig av!

Nu, för lite mer än ett år sedan ringde en annan försäljare ang. hemsidor!
Ja sa att jag inte ville ha någon, ska göra den själv och att vi dessutom hade bett ett annat företag att fixa det som hette KickNick osv....
Jasså de lurarna menade de på osv....
Nej då, vi är seriösa och skulle aldrig göra en sådan sak och dittan och dattan!
Jo då...än en gång åkte vi på det!
När vi forskade i detta företag som heter Yellow, så var det samma personer som låg bakom, så ytterligare nästan 8000 kronor.

Finns det inte några seriösa företag idag....bara fiffel och båg?

Inga kommentarer: