måndag 9 mars 2009



ROVFÅGLAR!

Här i mina trakter har vi gott om rovfåglar av olika sorter!

Visst är det ett ståtligt djur som också har rätt till att leva, men jag är alltid så rädd när jag har mina voffsingar ute!

Sitter själv som en hök och vaktar när jag har dem ute och lite svårt att konsentrera sig på andra sysslor!

Nu har vi en jätte stor rasthage till dem att vara i när man kan ha uppsikt över dem, och en liten mindre i vinkeln på huset. Men jag vill ju så gärna att de ska ha gott om plats att vara och leka och busa på så mycket som möjligt!

De bara älskar att vara ute, och helst skulle de vilja vara ute hela dagarna och att det helst då också skulle vara öppet in, så det kan titta in emellanåt och se att inte jag är försvunnen!

Det är inte så himla mysigt nu när det fortfarande är så kallt ute, och inte heller de dagar som det är blött och slaskigt ute!

Min man ska försöka få tag på ett stort nät idag, som vi kan fästa upp över den lite mindre rasthagen, så man kan våga lämna dem utan översikt lite mindre stunder i alla fall!

Är det någon som vet hur stor risken är att en rovfågel skulle kunna ta en hund och i vilka storlekar i så fall?

De kan ju flyga iväg med kaniner och så!?

Jag är så orolig!

Inga kommentarer: